Jom Solat Jemaah

Khamis, November 03, 2011

Santai jap gan lobai

Berenang… 

Pd zaman dulu,t'dpt seorang raja yg suka mengadakan 'game' mencabar utk rakyatnye. Alkisah,.pd 1 ari raja nie telah mengadakn game plg mencabar iaitu rakyatnye dikehendaki berenang dlm sebuah kolam besar dpenuhi buaya2 yg buas2 dan ganas2.Hadiahnya ialah dpt berkahwin dgan puteri baginda..Namun begitu,xde sorang pon sanggup gadaikn nyawa. 

Tiba2 sorg pemuda terjun dan berenang sepantas mungkin..Setibanya d ujung,semua yg berkumpul mberikn tepukan gemuruh..Raja bangga lalu btanya selain perkahwinan,apa lg yg di idam kn oleh pemuda itu? 

Pemuda itu menarik nafas panjang lalu berkata "Tuanku,patik hanya mahu tuanku memancung kepala BANGANG mana entah yg tlh menolak patik td..Nasib baik sempat sampai ke sini..Klu tak.ntahla....!!!!!!!"





Pembohong 

Samad adalah seorang profesor terulung, dia berhasil mencipta robot yang boleh mengesan pembohongan, dia membuat robot itu sehinggakan ketika mendengar pembohongan, robot tersebut akan terus menampar si pembohong itu... 

Samad dengan bangganya membawa robot itu ke ruang tamu dan menunggu anak lelakinya pulang. Tapi anaknya tidak kunjung pulang. Sehingga pagi barulah anaknya pulang. 

"Kamu dari mana?" tanya Samad. 
"Ada pelajaran tambahan ayah", jawab anaknya. 
*PLANG* Robot tersebut menampar anaknya. 

"Nak, ini adalah robot ciptaan ayah, dia akan menampar sesiapa yang berbohong! Sekarang katakan dengan jujur, kenapa kamu pulang lewat??! 
"Maaf ayah... saya baru habis memonton movie di rumah kawan...". 
"Cerita apa? 
"Cerita Papadom ayah". 
*PLANG* 
"Katakan dengan jujur cerita apa?!" 
"Maaf ayah... saya tengok cerita lucah". 

Mendengarkan itu marahlah Samad. 
"Kamu nie... kecil-kecil dah nakal... kamu nak jadi apa bila besar nanti?! Malukan ayah saja perbuatan kamu nie. Masa ayah kecil dulu , ayah tak pernah pun buat macam nie. 

*PLANG* Samad ditampar oleh robotnya. 
Suasana hening untuk beberapa ketika... 

Isteri Samad kemudian masuk ke ruang tamu dan langsung berkata... "Huh, sama saja kelakuannya, ke mana akan tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Bagaimana pun sememangnya dia anak awak..." 

*PLANG* 
Robot menampar isteri Samad sebelum isterinya sempat menyelesaikan kata-katanya... 
dan semua terdiam...






Pak Mertua VS Menantu 

Ada seorang Pak Haji yang selalu pelupa dan sangat liat sembahyang walaupun dia bertitle haji. Pak Haji mempunyai anak yang baru dinikahkan, tetapi selepas dikahwinkan dengan anaknya, baru dia tahu menantunya tidak berkerja tapi bila tahu hal yang sebenarnya, Pak Haji rasa serba salah untuk bertanya menantunya. Selepas 2 bulan tinggal bersama di rumahnya maka satu hari, dia dapat satu idea ... dia keluarkan dam haji dan ajak menantunya lawan dam haji dengannya. 

Selepas beberapa langkah buah haji sengaja di tolak dan dimakan oleh menantunya, maka pak haji pun dengan selamba berkata ... kau ni tak ada keja ke ? ... asal bagi je .. makan... asal bagi je .. makan .. ? 

Puuih .. berdesing telinga menantunya ... dalam hati dia berkata ... ” nak kena pak mertua aku ni “... 

Maka tiba pula giliran menantunya menolak buah dam, dan tiba giliran pak haji memakan buah dam menantunya, hingga banyak buah dam dia, dapat haji ... lalu menantunya pun dalam sinis menyindir pak mertuanya .... “ pak ni ... naik haji banyak kali ... tapi sembahyang tak pernah ... buat .. ? 

Toing ... kena sebutir pak aji dari menantunya ... dari peristiwa main dam tu .. maka sama2 faham dan masing2 mula berubah dan sedar dari saat itu ...



Salah faham .. 

2 Orang asli turun ke bandar buat pertama kalinya keliling kota. Meraka berasa sungguh takjub dengan kemodenan kota. Selepas berpusing2 masuk satu shopping complex ke satu shopping complex, maka mereka berasa lapar dan dahaga. 

Mereka pun masuklah dalam sebuah warung untuk order makanan dan minuman. Mereka pun meminta makanan yang diperlukan mengikut selera mereka mengikut harga yang dicatit. Selepas siap disediakan, pelayan pun membawa makanan untuk diberikan kepada orang asli tersebut. 

Maka tanya pelayan kepada orang asli, “ garfu sudu nak tak ” ... ? 

Jawab orang asli, “ boleh juga nak cuba .. try 10 sen” ... ? 

Pelayan garu kepala ... ?



sumber: selatan online.net


Perkongsian dlm blog ini adalah bersumberkan dari pengalaman hidup sendiri dan ada juga yang di copy paste dari laman sesawang milik kekawan:) jadi utk copy paste dari blog saya boleh ,cuma masukkan link skali ye utk memudahkan proses rujukan inshaAllah. semoga ilmu yang dikongsi memberi manfaat utk kite smua inshaAllah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan